10 نکته ای که باید در مورد گاوها دوست داشته باشید
نوشته شده توسط : خبرگزاری ایرانی

امروز روز تقدیر از گاو است و اگر هرگز زیاد به شگفت انگیز بودن گاو فکر نکرده اید ، اکنون زمان مناسبی برای شروع است. گاوها حیوانات لطیف ، مهربان ، احساسی و باهوشی هستند. مهاتما گاندی یک گاو را "شعر ترحم" توصیف کرد. گاوها مطمئناً شایسته دلسوزی و همچنین درک و احترام ما هستند. قبل از وگان شدن ، من چیز زیادی در مورد گاوها نمی دانستم. من فقط یک بار دیده بودم از این گذشته ، من یک دختر شهرستانی بودم.

وقتی از یک پناهگاه حیوانات پرورشی بازدید کردم ، متعجب شدم که این حیوانات که قبلاً مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند اما اکنون خوش شانس هستند ، چه زیبا ، آرام و در آرامش هستند. نزدیک و شخصی شدن با یک گاو و لمس کردنش برای من یک تجربه احساسی بود. در حالی که به آرامی با دست سر او را نوازش کردم ، به چشمان گاو نگاه کردم و از رفتار گذشته ام در خوردن گوشت و لبنیات و قدردانی از جایگاه مناسب او در این سیاره در کنار من عذرخواهی کردم. امروز من نه تنها از گاوها قدردانی می کنم بلکه آنها را دوست دارم. وبلاگ من حتی یک راس گاو به نام ترودی دارد. اگر اطلاعات زیادی در مورد دوستان گاوی ما ندارید ، در اینجا 10 چیز در مورد گاوها آورده شده است که ممکن است شما را متحیر کند:

تبلیغات

1. گاوها باهوش هستند
10 نکته ای که باید در مورد گاوها دوست داشته باشید

این ایده که گاوها گنگ هستند یک افسانه است. گاوها در واقع بسیار باهوش ، کنجکاو و قادر به تفکر انتقادی و حل مشکلات هستند. مطالعات نشان داده است که گاوها قادر به یادگیری انجمن ها و استفاده از تجربیات گذشته برای تعیین اقدامات آینده خود هستند. گاوها وقتی با چالشی روبرو می شوند با افزایش ضربان قلب و امواج مغزی بسیار هیجان زده می شوند. بعضی از گاوها حتی مثل اینکه فریاد می کشند در هوا می پرند ، "من این کار را کردم!"

2. گاوها همه چیز را به یاد می آورند
10 نکته ای که باید در مورد گاوها دوست داشته باشید

اگر خود را در حضور گاو می بینید ، با او خوب باشید زیرا او شما را به یاد می آورد. گاوها خاطرات بسیار خوبی دارند و حتی پس از مدت زمان طولانی در به خاطر سپردن و تشخیص چهره بسیار خوب هستند. گاوها همچنین دارای حافظه فضایی خوبی هستند. آنها می توانند به خاطر بسپارند که در آن چیزها مانند غذا ، آب ، سرپناه ، بهترین مکان های چرای دام و از همه مهمتر محل قرارگیری نوزادانشان قرار دارد.

تبلیغات

3. گاوها بسیار احساسی هستند
10 نکته ای که باید در مورد گاوها دوست داشته باشید
حتی گاوها نیز تغییر حالت دارند. آنها وقتی هوا نامساعد است ناراضی هستند و وقتی بیرون هوای آفتابی دارد عملا لبخند می زنند. مانند انسان ها ، گاوها به دنبال لذت و عشق بازی هستند. وقتی گاوها پس از مدت زیادی همکاری با آنها بیرون می روند ، می دوند ، خوشحالی می کنند و از خوشحالی می پرند. با این حال ، گاهی اوقات ، یک گاو فقط می خواهد تنها بماند زیرا احساس خوبی ندارد و خود را از دیگران جدا می کند. گاوها می توانند بدخلق و حساس باشند. آنها ممکن است از افراد خاصی بیزار باشند و بتوانند سال ها نسبت به سایر گاوها و افرادی که از آنها عبور کرده اند کینه داشته باشند.
4. گاوها دوستی نزدیک برقرار می کنند
10 نکته ای که باید در مورد گاوها دوست داشته باشید
گاوها پیوندها و دوستی های محکم برقرار می کنند و تصمیم می گیرند بیشتر وقت خود را فقط با چند نفر ترجیح دهند. آنها حتی بهترین دوستان را دارند. مطالعات نشان داده است که وقتی گاوها با BFFs خود (Bovine Forever Friends) هستند ،
سطح استرس کاهش می یابد
و هنگامی که از آنها جدا شود ، سطح استرس آنها افزایش می یابد. گاوها به یکدیگر کمک می کنند ، از یکدیگر یاد می گیرند و بر اساس دلسوزی و نوع دوستی تصمیم می گیرند. آنها حتی در جایی که می توانند موهای یکدیگر را انجام دهند مشارکت های آرایش را تشکیل می دهند.

5. گاوها می توانند محبوب باشند
10 نکته ای که باید در مورد گاوها دوست داشته باشید
ممکن است کمی شبیه دبیرستان باشد اما گاوها دارای یک سلسله مراتب اجتماعی با یک زنبور عسل ملکه هستند ،
گاو
. غالباً یک گاو در گله وجود دارد که به عنوان رئیس دیده می شود و رفتار را با بقیه گاوها حکم می کند. هر گاو که رهبر را دنبال نکند از گله منزوی می شود. وقتی گاوهای جدید به گله ای کاملاً تثبیت شده معرفی شوند ، او مجبور است تا زمانی که در بسته پذیرفته نشود ، شبکه سازی و ایجاد روابط کند.
6. گاوها بچه هایشان را دوست دارند
10 نکته ای که باید در مورد گاوها دوست داشته باشید
قدرتمندترین رابطه برای یک گاو رابطه بین مادر و نوزاد است. گاوها پیوندهای مادری محکمی دارند و پدر و مادری توجه ، محافظ و دوست داشتنی هستند. در صورت اجازه ، یک گاو مادر ممکن است تا سه سال از گوساله خود شیر بخورد. پیوند مادر و کودک پس از از شیر گرفتن ادامه می یابد. مادران و فرزندان آنها مادام العمر به هم نزدیک هستند. همچنین احساس جامعه مادران وجود دارد زیرا سایر گاوها در گله در صورت لزوم به پرورش گوساله ها کمک می کنند.
تبلیغات

7. گاوها عمیقا غمگین می شوند

از آنجا که گاوها با عزیزانشان چنین پیوندهای محکمی برقرار می کنند ، طبیعی است که هنگام جدا شدن از آنها نشانه هایی از غم و اندوه نشان دهند. وقتی گوساله ای برده می شود ،
مادر گریه خواهد کرد
و ساعتها ، حتی روزها پایین بیایید و در عمق زمین بیفتید
افسردگی
. گاو های مادر به محض گریه گوساله ها برای مادرشان ، نوزادان خود را که کاملاً مضطرب شده اند جستجو خواهند کرد.

8. گاوها بیش از مو می گویند

در حالی که گاوها برای برقراری ارتباط "moo" انجام می دهند ، آنها از موقعیت های مختلف بدن و حالت های چهره نیز استفاده می کنند. روش دیگر "گپ زدن" گاوها تقلید از اقدامات یکدیگر است. اگر یک گاو از خوردن غذا بلند شود و شروع به راه رفتن در آن مزرعه کند ، گاوهای دیگر ممکن است بلند شوند و آن را دنبال کنند. این رفتار گروهی و شبکه سازی نوعی ارتباط بین گاوها است.

9. گاوها مهربان و بخشنده هستند

اگر هرگز به گاو شکم نخورده اید ، باید آن را در لیست سطل های خود قرار دهید. گاوها عاشق نوازش ، نوازش و خراشیدن پشت گوش هستند. آنها بسیار دوست داشتنی هستند و از تعاملات با افراد مهربان استقبال می کنند. حتی گاوهایی که در گذشته با آنها بدرفتاری یا بدرفتاری شده اند می توانند با گذشت زمان بهبود یابند ، ببخشند و دوباره یاد بگیرند که به مردم اعتماد کنند.

10. گاوها می توانند تا 20 سال زندگی کنند

وقتی گاوها در صنایع گوشت و لبنیات اسیر نباشند ، طول عمر طبیعی آنها می تواند تا 20 سال باشد. این بیش از 4 برابر امید به زندگی گاوهایی است که برای غذا استفاده می شوند. گاوهایی که برای گوشت پرورش می یابند در کمتر از 2 سالگی ذبح می شوند
گوساله ها
کشته شده برای گوشت گوساله بیش از چند ماه زندگی نمی کنند گاوهایی که در صنایع لبنی استفاده می شوند هنگامی که تولید شیر آنها کاهش می یابد ، معمولاً در حدود 4 سالگی به ذبح فرستاده می شوند. بدیهی است که گاوها قصد داشتند این زمین را با ما به اشتراک بگذارند
برای مدت زمان طولانی تر
.
اکنون که اطلاعات زیادی در مورد گاوها دارید ، حتماً با یکی از آنها دیدار کنید. از یکی از مکانهای مقدس حیوانات که گاوها در آنجا در صلح و امنیت زندگی می کنند بازدید کنید و حتی ممکن است به یکی از آنها شکم بکشد. من قول می دهم این یک تجربه "moo-ving" خواهد بود....

https://www.onegreenplanet.org/animalsandnature/things-to-love-about-cows/





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: